Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role speciálněpedagogického centra ve vzdělávání pedagogů dětí a žáků s autismem
Morávková, Šárka ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Základním tématem předkládané práce je charakterizování role speciálněpedagogického centra ve vzdělávání pedagogických pracovníků dětí a žáků s autismem. Na základě teoretických poznatků z oblasti autismu a vzdělávání jedinců s postižením porovnává obsah konkrétních vzdělávacích seminářů s dotazníkovým šetřením u jeho účastníků. Analýza dotazníkového šetření dokladuje a reflektuje potřeby pedagogických pracovníků a je podkladem pro návrh optimalizace vzdělávací akce. Výsledek práce zdůrazňuje nutnost odborně vzdělávat pedagogické pracovníky v oblasti autismu.
Vzdělávání žáků se sluchovým postižením a odlišným mateřským jazykem
Fišerová, Julie ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem vzdělávání žáků se sluchovým postižením a odlišným mateřským jazykem. První část práce obsahuje základní teoretická východiska. Je zde popsána problematika sluchového postižení, komprehenzivní rehabilitace osob se sluchovým postižením včetně jejích jednotlivých složek, školy vzdělávající žáky se sluchovým postižením a jednotlivé komunikační přístupy využívané při vzdělávání těchto žáků. Jsou zde vymezeny možnosti vzdělávání a podpory žáků s odlišným mateřským jazykem a také žáků, kteří mají odlišný mateřský jazyk a zároveň sluchové postižení. Teoretická část se zaměřuje na podporu, která je poskytována rodinám takových žáků a pedagogickým pracovníkům pracujícím v této oblasti. Praktická část si klade za cíl popsat a analyzovat vzdělávání a další podporu, která je poskytována žákům se sluchovým postižením a odlišným mateřským jazykem vzdělávajících se na základní škole pro žáky se sluchovým postižením. Pro dosažení hlavního výzkumného cíle je zvolen design kvalitativního výzkumu. Na základě tohoto cíle jsou vytyčeny cíle dílčí a výzkumné otázky z nich vyplývající. Dále je zde charakterizována metodologie výzkumu, výzkumný vzorek a místo šetření, následuje popis průběhu výzkumného šetření. Na základě pozorování, rozhovorů s respondenty a analýzy dokumentů jsou...
Podpora inkluzivního vzdělávání v programu Začít spolu
Dimelisová, Kristina ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se detailně věnuje inkluzivnímu vzdělávání v programu Začít spolu, konkrétně se záměrem zjistit, jaké prostředky a opatření program Začít spolu využívá na podporu inkluzivního vzdělávání. Teoretická východiska jsou zaměřena na vymezení klíčových znaků inkluzivního vzdělávání, popis vývoje v zahraničí i v České republice a na ilustraci finského vzdělávacího systému jako dobrého příkladu z praxe. Dále se práce zabývá stručnou charakteristikou programu Začít spolu a porovnáním jeho hlavních zásad s inkluzivními principy. Pro hlubší vhled do inkluzivního vzdělávání je velká část práce věnována analýze hlavních aspektů současné legislativy na podporu inkluzivního vzdělávání, jejíž součástí je vyhodnocení podpůrných opatření na základě odborné literatury. V souvislosti s tím se stala podpůrná opatření předmětem zájmu výzkumné části. Z tohoto důvodu bylo v praktické části realizováno výzkumné šetření s cílem zmapovat systém podpůrných opatření na vybrané základní škole s programem Začít spolu a stanovit určitá doporučení pro zavedení funkčního inkluzivního vzdělávání pro ostatní školy. Pro toto výzkumné šetření byly zvoleny polo-strukturované rozhovory a případové studie žáků jako konkrétní příklady úspěšného inkluzivního vzdělávání. Data zjištěná v rámci výzkumu prokázala, že poskytování...
Informovanost rodičů žáků ZŠ o službách školního speciálního pedagoga
KŮSOVÁ, Barbora
Tato bakalářská práce je zpracovaná na téma Informovanost rodičů žáků ZŠ o službách školního speciálního pedagoga. Práce je dělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji systému vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami na ZŠ, která je popsána v Kapitole první. Druhá Kapitola mapuje nabízené školní a školské poradenské služby. Pozici školního speciálního pedagoga řeší Kapitola třetí. Praktická část se zabývá cíli práce a zpracovává výzkumné otázky. Cílem práce bylo zjistit, jak je rodičům žáků ZŠ nabízena služba školního speciálního pedagoga a jaká je spolupráce rodičů žáků ZŠ se školním speciálním pedagogem. Na základě cílů byly stanovené dvě výzkumné otázky, které zkoumají, jakým způsobem jsou rodiče informováni o službách školního speciálního pedagoga. Druhá část je zaměřená na otázku oblastí, ve kterých spolupráce rodičů se školním speciálním pedagogem probíhá. K dosažení cíle byl zvolený kvalitativní výzkum, založený na dotazování školních speciálních pedagogů. Rozhovor byl vedený v tématech informovanosti o službách pro rodiče a na oblast spolupráce. Z výsledků vyplývá, že školní speciální pedagogové ze svého pohledu dostatečně informují rodiče o svých službách. Informace rodiče naleznou na webových stránkách školy nebo je získají od školních speciálních pedagogů. Rozhodujícím faktorem informovanosti vnímají školní speciální pedagogové postoj rodičů. Oblast spolupráce školního speciálního pedagoga a rodičů je směřována k potřebám žáka. Výsledky této práce mohou být zajímavé pro studenty speciální pedagogiky, kteří se chtějí věnovat práci školního speciálního pedagoga. Výsledky práce mohou být užitečné pro rodiče, kterým může změnit pohled na práci školního speciálního pedagoga a vyzvat je ke spolupráci.
Role speciálněpedagogického centra ve vzdělávání pedagogů dětí a žáků s autismem
Morávková, Šárka ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Základním tématem předkládané práce je charakterizování role speciálněpedagogického centra ve vzdělávání pedagogických pracovníků dětí a žáků s autismem. Na základě teoretických poznatků z oblasti autismu a vzdělávání jedinců s postižením porovnává obsah konkrétních vzdělávacích seminářů s dotazníkovým šetřením u jeho účastníků. Analýza dotazníkového šetření dokladuje a reflektuje potřeby pedagogických pracovníků a je podkladem pro návrh optimalizace vzdělávací akce. Výsledek práce zdůrazňuje nutnost odborně vzdělávat pedagogické pracovníky v oblasti autismu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.